26 Julai, 2010

Perisian Smartphone Percuma Di Getjar.com






Dapatkan pelbagai aplikasi bagi segala
jenis telefon pintar di sini


Baru-baru ini saya membaca tentang laman web www.getjar.com yang menawarkan pelbagai perisian percuma bagi segala jenis telefon pintar, termasuk Blackberry, HTC, Nokia, Samsung dan sebagainnya

Selepas mengunjunginya, saya dapati sungguh menarik kerana apabila anda masuk sahaja ke laman web (menerusi komputer), saya ditanya tentang telefon apa yang saya gunakan.

Soalan ini untuk memudahkan laman web mengenal pasti sama ada perisian tertentu yang ditawarkan boleh digunakan oleh telefon anda.

Di Getjar, tidak ada perisian berbayar. Yang ada ialah ia perisian demo, perisian adware (dengan iklan) atau perisian percuma sepenuhnya.

Terdapat pelbagai jenis perisian, dan tiga yang saya perolehi setakat ini ialah Quran, Terjemahan Sahih Muslim, Zakat Calculator dan Compound Interest Calculator.

Zakat Calculator menyediakan kaedah pengiraan zakat dan juga dalil dan juga penerangan terperinci tentang syarat, pengiraan dan jenis zakat.

Compound Interest Calculator, walaupun namanya Interest, tapi kita boleh menggunakannya untuk mengira compounded returns (atau pulangan terkompaun) bagi pelaburan kita.

Bagi aplikasi Islam pula, banyak yang ditawarkan, termasuk segala jenis perisian Quran dan juga terjemahan hadis. Anda boleh pilih yang mana sesuai dengan anda

Untuk memuat turun, anda boleh memuat turun dalam komputer dan kemudian install ke telefon anda atau anda boleh mencatatkan kod muat turun, kemudian gunakan telefon anda untuk melayari laman m.getjar.com dan masukkan kod tersebut.

Tiada ulasan: