11 Julai, 2010

Ceramah Di Investor Expo KLCC






Pembaca dijemput hadir untuk tambah ilmu kewangan


Saya ingin memaklumkan pembaca blog bahawa saya akan menyampaikan dua ceramah di Investor Expo pada hujung minggu 17 - 18 Julai. Berikut adalah butir-butir ceramah:

How to Choose the Right Unit Trust Fund for You
Tarikh: Sabtu, 17 Julai 2010
Masa : 3.15 ptg - 4.00 ptg
Tempat: Basic Education Room, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC)

The ABCs of Stock Investing
Tarikh: Ahad, 18 Julai 2010
Masa: 1.15 tgh - 2.00 ptg
Tempat: Basic Education Room, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC)

Kedua-dua ceramah akan diadakan dalam Bahasa Inggeris kali ini. Bagi pembentangan pertama saya akan membincangkan topik berikut:

1. Mengapa Melabur?
2. Jenis Dana
3. Harga Dana
4. Yuran dana
5. Pemilihan Dana
6. Teknik Pembelian
7. Masa Terbaik

Bagi pembentangan kedua, saya akan membincangkan topik berikut:

1. Mengapa Melabur?
2. Membuka Akaun
3. Analisis Asas
4. Idea Pelaburan
5. Kriteria Pemilihan
6. Analisis Ekonomi & Pasaran
7. Menguruskan Risiko
8. Peruntukan Aset

Pembaca diingatkan bahawa ada tiga bilik seminar di mana ceramah diadakan secara serentak dan pembentangan saya diadakan di Basic Education Room.

Ada banyak pelabur dan pakar tersohor yang menyampaikan pembentangan sepanjang dua hari tersebut. Untuk maklumat lanjut mengenai pelbagai ceramah lain yang diadakan sila layari laman InvestorExpo2010.

Tiada ulasan: