02 November, 2015

Buat Duit Dengan Mencipta Nilai

Pada minggu ini ada sedikit kelainan kerana posting saya dalam bentuk video.  Dalam video Labur Niaga yang pertama ini, saya menyentuh tentang penciptaan nilai kerana bukan semua aktiviti buat duit sebenarnya mencipta nilai.

Malah banyak juga aktiviti buat mencipta nilai yang sebenarnya tiada sebarang ganjaran, seperti ibu yang tidak bekerja kerana ingin menjaga sendiri anaknya. Video ini mengupas tentang aktiviti buat duit dan penciptaan nilai.


Razali Razman ialah penulis ebook Panduan Asas Saham dan buku Panduan Bijak MelaburPetua Pelabur Tersohor dan Panduan Pelaburan Unit Amanah. Klik pada mana-mana tajuk buku untuk maklumat lanjut mengenai kandungan dan kaedah pembelian.

PERCUMA: Risalah 16 Sifat Value Investor Hebat

Untuk mendapatkan eRisalah percuma ini, pergi ke laman Facebook Labur Niaga dan tekan butang Like serta maklumkan saya pada bahagian ulasan (comment). Saya akan hantarkan fail menerusi Facebook Messenger. Jika tiada akaun Facebook, anda boleh emel saya di razali@laburniaga.com dan saya akan menghantarnya menerusi emel.

Tiada ulasan: