11 Februari, 2009

DagangHalal.com untuk promosi produk





Sertai saluran B2B untuk kembangkan perniagaan


Sekiranya anda mengusahakan perniagaan kecil atau sederhana dan menghasilkan produk atau perkhidmatan yang halal (bukan sahaja terhad kepada makanan), anda boleh mencuba untuk mempromosi perniagaan dalam gerbang B2B (gerbang perniagaan kepada perniagaan), selain daripada menyediakan laman web syarikat.

Kebanyakan orang sudah fasih dengan laman web B2C atau perniagaan kepada pengguna, di mana laman web menyediakan produk untuk dibeli terus oleh pengguna akhir. Ramai pakar dalam bidang B2C, termasuk Irfan Khairi, yang menunjukkan cara-cara untuk membina dan mempromosi laman web perniagaan kepada pengguna akhir.

Namun begitu, bagaimana kalau produk anda ditujukan kepada perniagaan lain. Untuk mempromosi produk anda, anda boleh menyertai gerbang B2B yang menghimpunkan syarikat-syarikat pembeli dari merata tempat, termasuk dari luar negara. Dengan menyenaraikan produk atau perkhidmatan anda di gerbang seperti ini, anda boleh meluaskan pasaran anda.

Salah satu gerbang B2B yang boleh dimanfaatkan ialah DagangHalal.com. Gerbang ini menyediakan e-pasaran kepada pembeli di seluruh dunia untuk mencari pengeluar, pembekal, pengimport, pengeksport dan penyedia produk dan perkhidmatan halal. Bagi perniagaan yang menyediakan produk makan minum halal, mereka mesti mempunyai pengesahan Halal untuk turut serta.

Pembeli boleh mencari produk secara percuma tanpa perlu mendaftar sebagai ahli. Manakala syarikat yang mahu menjual produk atau perkhidmatan perlu mendaftar menjadi ahli dalam salah satu daripada tiga kategori, bergantung kepada belanjawan pemasaran masing-masing, sama ada kategori Senarai Direktori, Ahli Emas atau Ahli Emas Video. Ahli-ahli Emas diberi keutamaan penyenaraian.

Buat masa ini, terdapat tawaran khas kepada syarikat-syarikat Bumiputera untuk mendapatkan geran pengiklanan daripada MECD untuk mengiklankan produk di DagangHalal.com. Kunjungi laman web www.daganghalal.com/mecd untuk maklumat lanjut.

Pelanggan baru boleh mencuba dulu perkhidmatan ini menggunakan geran MECD dan meneruskan langganan sekiranya berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan.


Nota Pendedahan:

DagangHalal.com dimiliki oleh Webse Sdn Bhd dan saya mempunyai kepentingan kecil dalam syarikat tersebut. Webse Sdn Bhd juga mempunyai gerbang produk umum yang dinamakan DagangAsia.com.



Tiada ulasan: