06 April, 2015

Dapatkan Risalah '16 Sifat Value Investor Hebat' Secara Percuma

Untuk membolehkan pembaca memahami lebih lanjut tentang Value Investing atau pelaburan berasaskan nilai, saya telah menyediakan satu dokumen 30 muka surat yang menerangkan 16 sifat penting seorang Value Investor.


Value investing, atau pelaburan berasaskan nilai ialah kaedah pelaburan yang membandingkan harga dengan nilai sesuatu saham dan saham dibeli sekiranya harganya jatuh di bawah nilai yang dianggarkan bagi saham tersebut.

Pendek kata, seorang Value Investor atau pelabur berasaskan nilai cuba mencari bargain atau tawaran hebat dengan membeli saham pada harga yang lebih rendah daripada nilainya (intrinsic value).

Risalah ini menerangkan tentang apakah sifat yang ada pada seorang Value Investor yang hebat. Pembaca boleh menjadikannya sebagai langkah permulaan untuk menimba ilmu selanjutnya dalam bidang analisis perniagaan dan saham.

Untuk mendapatkan ebook percuma ini, pergi ke laman Facebook Labur Niaga dan tekan butang Like serta maklumkan saya pada bahagian ulasan (comment).  Saya akan hantarkan fail menerusi Facebook Messenger.

Secara alternatif, jika tiada akaun Facebook, anda boleh emel saya di razali@laburniaga.com dan saya akan menghantarnya menerusi emel.

Razali Razman ialah penulis ebook Panduan Asas Saham dan buku Panduan Bijak Melabur, Petua Pelabur Tersohor dan Panduan Pelaburan Unit Amanah. Klik pada mana-mana tajuk buku untuk maklumat lanjut mengenai kandungan dan kaedah pembelian.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Sila post risalah 16 sifat value investor henat